Var är världen på väg!

Vilka dagar man haft alltså...inga bra..upp och ner...

Jobbade mellan 10 och halv ett idag men fick massor gjort, köttfärssås på en 15kg köttfärs, koka pasta till, 11 sidor lax gjorde jag ordning, pajskal till4,5 stora pajer, och äggstanning på 120 ägg, det gick undan...

sen var på sjukan idag träffa en kurator och hon frågade om jag hade facebook, var är världen på väg när läkarvården frågar om man har facebook...lite kul faktiskt..

Sen skulle jag hälsa på min syster på cafeet, åt en macka, köttbulle och rödbetssallad för gott alltså..
Och en cocio till...gött gött..

Sen skulle jag och syrran åka hem därifrån, jo du det gick ej så bra. Bilen satt fast på en kommunal parkering liksom så dåligt skottat så de finns inte. Så jag och syrran försökte få ut bilen men de gick inte, klockan var runt 16 och det var mycket folk ute, men inte någon hjälpte oss, folk tittade på när vi kämpade med en tung volvo 240, men folk tittade och gick förbi hur svårt är det och hjälpa till, en knuff eller två så hade vi vart borta därifrån, men nej istället fick vi kämpa i över 30 minuter, efter det hade jag riktigt ont i en axel och syrran i händerna..
Vad är de för fel på folk liksom? Fattar inte..


Kommentarer
Postat av: Linn

Borde det inte ligga i erat eget intresse att be förbipasserande snällt om hjälp? Varför skulle dem erbjuda sig om inte ni frågar? Det är lätt att slå ifrån sig, men vill man ha hjälp får man faktiskt be om det. Här i Sverige lägger sig folk inte i andras angelägenheter. Ni såg säkert inte så muntra ut när ni stod där och försökte få loss bilen. Jag skulle inte gå fram och störa i en sådan situation när man inte vet om personen ens vill ha hjälp. Iaf, tummen ner för din kommentar om att det är alla andra det är fel på och inte din inställning.

2010-02-22 @ 22:54:48
Postat av: Jenny Fröberg

Vad vet du om situationen??? Jag hade utan tvekan gått fram och hjälpt till och jag såg någon som stod så....Vad tror du, att man inte vill ha hjälp?

2010-03-01 @ 01:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0