Otrevlig Läkare.

.Jag kom precis hem från ett besök på akuten med en av mina bästa vänner, Hon har igår vart i Linköping och gipsat om sin hand efter en operation och detta var andra gången, första gången kändes gipset jätte bra.
Men denna gången fick hon inte samma känsla utan att fingrarna domna bort och hon fick en kall känsla från tummleden och ner mot handleden.
Hon ringer till sjukvårdupplysningen och dom förklarar att hon måste åka upp, Sagt och gjort, vi åker upp till akuten i Norrköping.
Det var tomt i väntrummet, vi prata med tjejen i reception, jätte trevlig, sa att det skulle gå som ett återbesök eftersom det inte var riktigt gjort från början.
Vi sätter och väntar på att bli uppropade de gick ganska fort ca 10-15 min.
Vi får träffa en sköterska och hon klämmer och känner och lyssnar på min vän, men är lite smått otrevlig , och säger att de är inget vi gipsar om här efter en operation, men då förklarar min vän att stygnen är plockade och att hon har bara gipset för stöd, då blir sköterskan tyst och säger att du ska strax få prata med en läkare.
Vi hoppas på de bästa efter 5 minuter kommer de in en robust kvinna i 30 års åldern, och direkt dömmer min vän utan ens ha pratat med henne, och säger att ja du har ju hållt igång hela dagen inte konstigt de har blivit så här,(hon har inte hållt igång nå extremt mycket) och att ja du har ju vart gipsad tio veckor, då sa min vän nej 8, jaha men de står 10 säger läkarn och är riktigt otrevlig och anklagar nästintill min vän för att ha stört dom mitt i natten, då sa min vän att men sjukvårdupplysningen sa att jag skulle åka in, då tar läkaren tag i gipset dänder och har sig vid tummen och högt och tydligt säger att de sitter då inte åt, du får återkomma imorgon till mottagningen detta är inget vi gör inatt inte, då säger min vän att då åker jag helldre tillbaka till Linköping, då var hon så sur och sa ja gör de du gör de, så storma hon ut ur rummet..
Är det så här man ska bli behandlad när man åker in till akuten mitt i natten för att få hjälp, de är ju inte direkt så man åker in för skojs skull utan när man verkligen vill få hjälp och så blir man bemött så här..
Så denna läkaren gjorde både mig och min vän väldigt irriterade och förstod inte vad vi gjort som gav henne rätten att behandla oss på detta visset, hon är läkare och ska skänka trygghet till människor som behöver hjälp, jag hoppas innerligt att ingen annan sjuk människa ska behöva stöta på henne mitt inatten.

Kommentarer
Postat av: Linda L

Fyy så jävla nedrigt!! Tycker att din vän gör helt rätt i att åka tillbaka till Linköping med handen! Jag tycker att de i alla fall kunde ha lagt en skåra i hennes nuvarande gips för att släppa på trycket! Hälsa till henne att jag hoppas allt går bra! Kramar

2011-03-09 @ 02:49:48
URL: http://emjeno.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0